آزادی زندانی جرایم غیرعمد مالی در استان اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی اردبیل با اهدایی مبلغ ۲۳۰میلیون ریال یک زندانی خانم جرایم غیر عمد مالی را از زندان آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری با حضور در آئین گرامیداشت دهه مبارک کرامت و هفته ملی جمعیت که در سالن اجتماعات بیمارستان سبلان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رسالت ستاد مردمی دیه، فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد با محکومیت‌های مالی به زندان است و در این راستا یک خانم زندانی جرایم غیرعمد مالی با نیکوکاری کارکنان مدیریت درمان تأمین اجتماعی اردبیل آزاد شد و به کانون گرم خانواده بازگشت.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌های زندانیان به دلیل نداشتن سرپرست خانواده دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می‌شوند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت: وقتی که سرپرست یک خانواده به خاطر بدهی مالی، مهریه، حوادث رانندگی یا کارگاهی زندانی می‌شود، بنیان آن خانواده دچار مشکل خواهد شد، چرا که محیط خانواده یکی از حساس‌ترین و مهمترین کانون‌های هویت‌ یابی است و خمیر مایه اصلی شخصیت فرزندان در کانون خانواده و در سایه پدر و مادر شکل می‌گیرد، از این رو آزادی یک زندانی علاوه بر نجات یک فرد، نجات یک خانواده و در نهایت نجات جامعه را رقم می‌زند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل با بیان اینکه در قبال انسان‌های دیگر مسئول هستیم، گفت: به عنوان یک انسان وظیفه داریم که نسبت به محیط اطراف پیرامون بی‌تفاوت نباشیم که بی‌تفاوتی در جامعه بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: نشاندن لبخند بر لبان خانواده زندانیان با آزاد کردن سرپرست و نان‌آور آنان کاری بس ارزشمند است که در نزد خداوند نیز از اجر و قرب بالایی برخوردار است.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

کد خبر 753845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.